Posiłki przedszkolne

W naszej kuchni posiłki są przygotowane zgodnie z regułami HACCP. Dzięki konsultacjom z dietetykiem są zbilansowane pod względem ilości białka, tłuszczu i węglowodanów. Do przygotowania posiłków wybierane są produkty niezawierające konserwantów, wzmacniaczy smaków, dodatku białego cukru. Obiady i podwieczorki są przygotowywane na miejscu. Istotna jest też estetyka potraw. Rodzice mają dostęp do przedszkolnego jadłospisu co umożliwia przygotowanie posiłków w domu bez powielania tego, co było w przedszkolu. Brane są pod uwagę sugestie rodziców związane z żywieniem dzieci (np: ankieta podsumowująca).

Dla dzieci z dietami eliminacyjnymi (bezglutenową, bezmleczną, bezsacharozową) posiłki są modyfikowane tak aby najbardziej przypominały wyglądem, smakiem oraz wartością odżywczą nie różniły się od potraw spożywanych przez koleżanki i kolegów. Jeśli dieta jest bardzo restrykcyjna istnieje możliwość podania dziecku posiłku przygotowanego przez rodziców.

Nasza Dobra Praktyka Żywieniowa jest możliwa dzięki temu, że:

  • Używane są wysokogatunkowe i niskoprzetworzone produkty: mięso mielone jest w sklepie z kawałków, w sezonie kupowane są świeże warzywa i owoce bezpośrednio od producentów, dodawane są naturalne zioła i przyprawy, używane są mąka i makarony razowe, ciemny ryż, kasze, jogurty naturalne.
  • Zróżnicowany jest skład posiłków: używane są różne rodzaje mięsa, ryb, pełnowartościowych produktów zbożowych, mlecznych; każdy posiłek wzbogacony jest owocami i/lub warzywami.
  • Potrawy nie są dodatkowo dosładzane: stosowane są naturalne dodatki słodzące np.: rodzynki, musy owocowe.
  • Dzieci mają swobodny dostęp do wody i ciepłej herbaty owocowej.
  • Przynajmniej 4 razy w tygodniu na podwieczorek serwowane są owoce. Ciasto podawane dzieciom jest pieczone w Przedszkolu.
  • Ważna jest również samodzielność dzieci, dlatego samodzielnie nakładają sobie porcje. Dzieci są zachęcane, ale nie zmuszane do zjadania posiłków.
  • Zwracana jest uwaga na higienę i estetykę: mycie rąk przed posiłkiem, używanie serwetek, sprzątanie po sobie.
  • Dorośli jedzą razem z dziećmi pokazując właściwe wzorce: używania sztućców, zwrotów grzecznościowych, próbowania potraw, odnoszenia naczyń.

Dzięki temu nasze przedszkolaki lubią „kuchnię przedszkolną” a my mamy poczucie, że dobre nawyki żywieniowe wyniesione z przedszkola zaprocentują w przyszłym życiu dzieci.

Podziel się na:
  • Digg
  • Blogger.com
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Mixx
  • MySpace
  • Twitter
  • Wykop